26.10.2023
Regularne szkolenia pracownicze są kluczowym elementem przyczyniającym się do utrzymania konkurencyjności każdej organizacji. Mimo to, według prowadzonych w Polsce badań aż 67% pracowników uważa, że pracodawcy dbają o ich rozwój w zbyt małym stopniu. Możemy wspólnie przełamać ten trend, szczególnie w firmach przemysłowych – przyjrzyjmy się konkretnym korzyściom płynącym z troski o wyższy poziom kompetencji zatrudnionych.
Szkolenia podnoszą poziom kompetencji pracowników, co zwiększa ich skuteczność w wykonywaniu swoich codziennych obowiązków. Już od samego początku współpracy, kursy ułatwiają zrozumienie standardów firmy, a co tym za idzie – minimalizację ryzyka popełnienia błędów.
Pracownicy, którzy dostają możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych, mają większą wiedzę na temat potencjalnych niebezpieczeństw i lepiej reagują w sytuacjach kryzysowych. Efektem jest poprawa bezpieczeństwa w miejscu pracy, wydłużenie czasu eksploatacji instalacji oraz ograniczenie kosztów związanych z nieplanowymi przestojami. Umiejętność wykonania poszczególnych napraw maszyn i urządzeń zmniejsza zależność od zewnętrznych ekip serwisowych, co wiąże się z większymi oszczędnościami – nie tylko pieniędzy, ale również czasu.
Ponadto, dostępność programów szkoleniowych jest silnym sygnałem dla pracowników, że firma troszczy się o ich rozwój. To z kolei może zwiększyć motywację, lojalność i zaangażowanie w pracę. Regularne szkolenia mogą pozytywnie wpłynąć na postrzeganie pracodawcy. Czerpią z tego również menadżerowie, ponieważ mają do dyspozycji doświadczony zespół z wysokim morale i zapałem do pracy.
W Control-Service wspieramy swoich partnerów w tym zakresie. Przygotowaliśmy ofertę szkoleń, związanych między innymi z przetwornicami częstotliwości czy sterownikami PLC. Zajęcia pozwalają zdobyć (lub poszerzyć – dostosowujemy poziom kursów do stopnia znajomości) wiedzę o urządzeniach czy systemach przemysłowych, a także praktycznych umiejętności w kontrolowanym środowisku naszej pracowni, on-line bądź na miejscu, w siedzibie partnera. Szkolenia zaczynamy od kilku wyjaśnień teoretycznych, co daje nam pewność, że wszyscy obecni mają niezbędne podstawy.
Kolejnym – i najważniejszym – etapem jest praca z urządzeniem lub systemem. Zajęciom praktycznym poświęcamy co najmniej 70% czasu. Na przykład, w czasie szkoleń w naszej siedzibie, każdy otrzymuje własne interaktywne stanowisk, co pozwala efektywnie przyswajać nową wiedzę i dobrze opanować konkretne scenariusze. Podczas spotkań pracownicy poznają możliwości urządzeń i instalacji oraz mierzą się z codziennymi sytuacjami, choćby z zakresu programowania i właściwego zarządzania parametrami. Ukończenie szkolenia daje umiejętności i wiedzę potrzebne do samodzielnego zlokalizowania i usunięcia najczęstszych awarii – to niezbędne dla utrzymania ciągłości pracy.
Rozwój kompetencji jest długotrwałym procesem, który powinien być umiejętnie zaplanowany tak, by korzyści z niego płynące były jak największe zarówno dla poszczególnych jednostek, jak i dla całego zakładu. Ważne, by program szkoleniowy w przedsiębiorstwie uwzględniał stopniowy rozwój, tak by był czas na sprawdzenie nowych umiejętności w rzeczywistych warunkach organizacji.
Skontaktuj się z nami poprzez formularz na stronie https://control-service.pl/oferta/serwis-napedow/szkolenia lub po prostu zadzwoń i daj nam znać, jakie tematy chcesz poruszyć.
OD 2001
na rynku
tylko
najwyższa
jakość
lider
wśród
dystrybutorów
gwarancja
wsparcia
technicznego 24 / 7