04.12.2024
W erze cyfryzacji i postępu technologicznego wkład pracownika w proces rozwoju firmy jest nierzadko omijany. Musimy jednak pamiętać, że to pracownik stoi u podstaw technologii i jego kompetencje mają ogromne znaczenie dla obsługi zaawansowanych maszyn i analizy danych. Wyniki badań PwC popierają tę perspektywę, 73% respondentów jest przekonanych, że technologia nigdy nie zastąpi umysłu ludzkiego.
Kapitał ludzki, czyli ogół wiedzy, doświadczeń i umiejętności pracowników tworzy dla organizacji wartość ekonomiczną. Całokształt kompetencji pracowników decyduje o konkurencyjności firmy i może przyczynić się do jej rozwoju na wielu płaszczyznach. Dlatego świadomi pracodawcy powinni kłaść na ten obszar jak największy nacisk, tworząc pracownikom możliwości podnoszenia poziomu kompetencji. Co istotne, nie należy zapominać, że dotyczy to każdej branży – o umiejętności swoich pracowników powinni dbać również (a może przede wszystkim) pracodawcy z sektora wytwórczego, którzy chcą utrzymać swoją pozycję.
Prowadzenie szkoleń w miejscu pracy to jedna z najskuteczniejszych metod inwestowania w rozwój zespołu. Dla obecnych pracowników jest nierzadko argumentem przemawiającym za tym, by z firmą związać się na dłużej, co pozytywnie wpływa na kwestie finansowe. Kwota, przeznaczana corocznie na rozwój kompetencji pracownika, jest znacznie mniejsza od tej, która wiążę się z zatrudnieniem i przeszkoleniem nowo zatrudnianej osoby.
Niższe koszty wynikają również ze zdobytych kompetencji – pracownicy przeszkoleni w obsłudze i serwisowaniu maszyny, nie będą musieli przy najdrobniejszych usterkach współpracować z serwisem. Skróci się również czas przestojów – wiedza o działaniu przekłada się na szybsze i trafniejsze diagnozy.
Szkolenia w miejscu pracy pobudzają kreatywność i zwiększają innowacyjność pracowników. Zdobyte umiejętności zachęcają do poszukiwania alternatywnych sposobów usprawniania procesów i rozwiązywania problemów. Mit o braku motywacji i zaangażowania pracowników w szkolenia można obalić danymi z raportu PwC, które wskazują, że 74% pracowników jest gotowych nauczyć się nowych umiejętności lub przekwalifikować się, aby utrzymać swoją konkurencyjność na rynku pracy.
Inwestowanie w rozwój pracowników oznacza również większą elastyczność i gotowość do zmian w całej organizacji. Dzięki regularnym szkoleniom pracownicy są bardziej otwarci na ewentualne zmiany i są lepiej przygotowani do przyswajania wiedzy o nowych rozwiązaniach i modelach funkcjonowania.
Wybór szkoleń, których tematyka będzie przydatna i interesująca dla pracownika, jest ważny dla sukcesu programu rozwojowego. To on wpływa na satysfakcję z udziału i samo zainteresowanie ofertą. Ważne jest, aby to pracodawca wychodził do pracowników z inicjatywą programów rozwojowych. Daje to pracownikom poczucie, że są doceniani. Ponadto czują większą przynależność do firmy i odpowiedzialność za powierzone zadania.
Tym samym, programy szkoleniowe są nie tylko narzędziem do podnoszenia poziomu kompetencji, ale również strategicznym elementem budowania kultury organizacji i zaangażowanej kadry pracowniczej.
W Control Service regularnie zapewniamy naszym pracownikom możliwości rozwoju kompetencji specjalistycznych. Na własnym przykładzie przekonaliśmy o pozytywnym wpływie szkoleń na rozwoju firmy, dlatego również stworzyliśmy ofertę szkoleniową dla naszych partnerów.
Program szkoleniowy z diagnostyki i obsługi przetwornic częstotliwości służy wsparciem dla firm, które chcą skrócić czas przestoju, oszczędzić pieniądze, uniknąć potrzeby wzywania serwisu. Zdobyta podczas szkoleń wiedza pozwala osobom z działów utrzymania ruchu samodzielnie naprawiać proste awarie, zrozumieć schemat działania przetwornic i zdiagnozować czynniki powodujące zakłócenia.
Szkolenia składają się z 4 modułów, kolejność oraz zakres których możemy dostosować do potrzeb klienta:
Stacjonarne szkolenia prowadzimy na specjalnych stanowiskach, które odwzorowują realne warunki pracy w zakładzie. Dzięki temu uczestnik doskonale wie, czego ma się spodziewać przy samodzielnej obsłudze przetwornicy. Podczas jednego z modułów, zapraszamy do zwiedzenia hamowni napędów i naszej wypożyczalni przetwornic częstotliwości. W ramach współpracy szkoleniowej prowadzimy również kilkugodzinne spotkania z pracownikami działu serwisu, służąc dla nich wsparciem merytorycznym.
Dla tych, którzy nie mogą wziąć udziału w szkoleniach stacjonarnych, oferujemy szkolenia online, które zapewniają równie wysoką wartość.
Szkolenia pomagają wspólnie wypracować pożądane umiejętności pracownika i później wykorzystać je w akcji. Po szkolenia specjalistycznych pracownik jest w stanie na podstawie instrukcji operatora wykonać prosty serwis a w przypadku zaawansowanych zakłóceń w odpowiednim momencie zgłosić potrzebę serwisu do specjalistów.
Inwestując w szkolenia, tworzymy bardziej wszechstronny i przygotowany na zmiany zespół. Jest to szczególnie istotne w obecnych czasach, kiedy aktywnie przechodzimy przez różnorodne zmiany.
Odwiedź naszą stronę i zapisz się na szkolenia: https://control-service.pl/oferta/serwis-napedow/szkolenia
OD 2001
na rynku
tylko
najwyższa
jakość
lider
wśród
dystrybutorów
gwarancja
wsparcia
technicznego 24 / 7